Week 1 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Mercede Wiel - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Mercede Wiel - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Mercede

Blijf op de hoogte en volg Mercede

09 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hallo iedereen!

Dan eindelijk mijn eerste computer tot beschikking! De mini-laptop die we mee op reis hadden genomen, was helaas op dag 1 al gesneuveld (sorry Rochelle:( ). Nou even 'kort' wat we de eerste week gedaan hebben (het is hier 12 uur later dan in Nederland, dus al bijna slaaptijd).

De vlucht naar Nieuw-Zeeland was errrg lang (30 uur), maar was minder erg dan ik had verwacht. Ik heb zeker 80% van de reis kunnen slapen. Bob helaas maar kort, dus voor hem was het iets vervelender. Tijdens de vlucht van Dubai naar Bangkok vertelde ik Bob dat de stewardess me wel erg bekend voorkwam. Dat zou ik me wel ingebeeld hebben, dachten we. Hoe toevallig zou het zijn als ik net precies in onze vliegtuig, in onze zone de stewardess zou kennen. Maar schijnbaar dacht zij hetzelfde. Toen ze langsliep vroeg ze: "Do I know you?...Mercede? Communicatie- en Informatiewetenschappen in Tilburg?? Ohja! Daar kende ik haar van! De stewardess bleek Anne-Lot te zijn, een meisje waarmee ik tijdens mijn eerste studiejaar nog even ben omgegaan maar die al vlug gestopt was omdat ze een grote reis ging maken. Het was heel leuk haar te spreken tijdens de vermoeiende reis en daarbij verwende ze ons met wat extra eten, drinken etc.

Na Dubai en Bangkok stopten we even in Sydney en vlogen daarna rechtstreeks naar Christchurch, Nieuw-Zeeland. Deze stad was in 2011 getroffen door een aardbeving en daardoor was er vrij weinig van over. Er was vrijwel niks te zien en ook kregen we het niet voor elkaar om een restaurantje of supermarkt te vinden. Na uuuren uitgeput rondgelopen te hebben door een kale stad, besloten we in een klein winkeltje een boterham te kopen.

De volgende dag vertrokken we vlug uit deze saaie stad naar Dunedin, een prachtige Schotse stad in de bergen. Daar verbleven we drie dagen bij ome John, zijn vrouw Shelly, hun pasgeboren baby Inyra en hun schattige hondje Rove. Ome John is een neef van mama en woont al heel zijn leven in Nieuw-Zeeland, dus hebben we ons Engels goed kunnen uittesten. We hebben een drietal heerlijke dagen beleefd. De eerste avond liet John ons de stad zien vanuit zijn Cabrio en zijn we bovenop een uitkijkpunt naar de prachtig verlichte stad gaan kijken. De volgende dag zijn we zelf op pad gegaan en hebben we Lovers Leap bezocht (een prachtig uitzicht op de zee). Vervolgens hebben we een boottocht gedaan om Albatrossen (Jezus wat zijn die beesten enorm; een spanwijdte van wel 3m!!) en fur seals te bekijken. Om de dag goed af te sluiten, zijn we 's avonds met John het strand opgegaan om yellow-eyed penguins uit het water te zien komen. Het was geweldig om deze klunzige beestjes de duinen in te zien verdwijnen. Zelf hebben we daarna ook wat gestunteld om de duinen weer op te komen. Het was enorm zwaar om via het losse zand de berg op te klimmen, maar het was het zeker waard! De laatste dag is het hele gezin (en zelfs de hond) mee op pad gegaan. Met de baby op de buik en de hond aan de riem hebben we een flinke wandeling gemaakt van het hoogste punt in Dunedin naar de Orgel Pipes (stenen die op een orgel lijken). Daar hebben we onze klim-skills flink kunnen laten zien op een grote berg omlaaggevallen stenen (wat wel spannend was, omdat je recht het ravijn inkeek). Na een korte stop bij de mooie universiteit, de first church en het station van Dunedin, genoten we nog even van het altijd even lekkere avondeten bij John en Shelly. De volgende ochtend vertrokken we richting Catlins (na weer een verschrikkelijk afscheid, wat ik echt haat haha:P).

Catlins was echt een enorm niemandsland. Een lange rechte weg door de bergen en nergens een huisje of winkeltje te bekennen. Gelukkig konden we wel een camping vinden! En natuurlijk mooie natuur. Allereerst hebben we een wandeling gemaakt door een regenwoudachtige omgeving, om uiteindelijk bij een waterval terecht te komen (de namen wil ik wel eens vergeten, want alle namen komen hier ongeveer van de Maori's af en zijn dus erg lastig). Vervolgens zijn we naar Nugget Point gelopen. Weer een flinke wandeling in het hete weer. Eenmaal daar gekomen, keken we uit op een prachtige ruwe zee, met grote rotsen erin. Een aantal zeeleeuwen lagen lekker te zonnen op deze rotsen.

De volgende dag besloten we nog even in de omgeving te blijven en naar de McLean's waterfalls te gaan kijken. Wauw, wat een mooie watervallen! Ik merk wel dat het lastig is klein te zijn, want waar anderen de glibberige rotsen behendig opklimmen, sta ik stuntelig te springen om mezelf op te kunnen trekken. Na deze watervallen gezien te hebben, volgde een tocht door de Cathedral Caves: grote grotten midden op het strand, waar je alleen op een bepaalde tijd doorheen kunt lopen omdat ze anders vol staan met water. Aan het eind van de middag wilde ik heeeel graag met lieve kleine dolfijntjes gaan zwemmen in Purpoise Bay. Gelukkig zagen we nog optijd op een klein bordje staan dat een surfer de vorige nacht was aangevallen door een Great White Shark (mijn nummer 1 angst!!)...uhhh andere keer dan maar zwemmen met dolfijnen....in een basin ofzo:P Maaarrr de dolfijnen hebben we wel nog gezien!! 's avonds verschenen ze zoals beloofd met een hele school in de baai. Eentje zagen we zelfs goed, toen deze in de golf meesurfte. En ons geluk was nog niet op! Een strandje verderop stonden we op nog geen meter afstand van de ontmoeting tussen twee kleine baby pinguins en hun mama die net uit het water verscheen. Toen ze tevergeefs een andere volwassen pinguin achterna rende en deze hen negeerde, was ik erg blij dat een andere volwassenen hen vis gaf.

Vandaag zijn we aangekomen in Te Anau. Een mooi en bruisend plaatsje, waar we de hele dag uitgerust hebben naast een stil en groot meer. Met de warme zon die vandaag scheen, was dat helemaal niet erg. Morgen gaan we een cruise maken door de Milford Sound (Fiorden). Hier kijk ik erg naar uit! Deze activiteit stond hoog op mijn lijstje:)

Ik laat snel weten hoe het is geweest, en alle andere activiteiten die we ondertussen gedaan hebben!

Dikke kus

  • 09 Februari 2014 - 10:56

    Anna:

    In één week al zo veel ondernomen, super leuk om te lezen!!!!! Geniet!!!! En laat gauw ook maar foto's zien, als dat lukt! Kusss

  • 09 Februari 2014 - 11:07

    Annemarie:

    Hee Merr,

    Erg leuk om te lezen, je hebt al veel ondernomen:) Heel veel plezier verder en groetjes aan Bob!!

    xx

    p.s. hahah stuntelende penguins, die had ook willen zien in het echt;)

  • 09 Februari 2014 - 11:17

    Resi:

    Al heel veel leuke en spannende acties ondernomen en dat in een week wat moet dat op de hele reis dan wel niet worden, jullie hoofdjes zullen wel overlopen van alle indrukken die jullie op doen.
    We blijven jullie volgen dus laat maar snel weer iets horen al beseft ik hoe minder wij horen hoe leuker jullie het hebben.

  • 09 Februari 2014 - 11:58

    Pap En Mam:

    Wat fijn om zondagmorgen verrast te worden met zo'n leuk bericht. Jullie zijn pas een week weg en het lijkt er inderdaad op dat je al genoeg ondernomen hebt voor een hele wereldreis. Goed om te lezen dat jullie zo goed opgevangen zijn door familie. Heb je het weer niet droog kunnen houden meisje?
    Wij volgen met een kaart van Nieuw Zeeland bij de hand de route die jullie nemen. Daarmee beleven we jullie avonturen op afstand ook een beetje mee. Hoe bevalt het links rijden en het schakelen ondertussen? Wij wensen jullie een berg plezier en wachten in spanning op het volgende reisverslag.

  • 09 Februari 2014 - 13:19

    Harrie:

    Leuk verslag Mercede. Ik heb het met veel plezier gelezen. Ik had niet gedacht dat christchurch nog in puin zou liggen! Veel plezier nog en geniet er van en blijf schrijven.

    Groetjes Harrie.

  • 09 Februari 2014 - 13:21

    Jara Huijberts:

    he meis super om te horen hoe het je is bevallen! natuurlijk word ik al ook goed op de hoogte gehouden via bob :) nou heel veel plezier wees voorzichtig en tot week 2 <3

  • 09 Februari 2014 - 13:35

    Rian En Rol:

    He meisje, blij dat ik eindelijk een bericht van je zie. Geweldig wat jullie allemaal meemaken en zien. Ik zou bijna (let wel, bijna, ha ha) jaloers worden.
    Geniet er samen van en we zijn erg benieuwd naar je volgende verslag. Dikke x van ons

  • 09 Februari 2014 - 13:46

    Ellen En Cock:

    Ha Merreke, super leuk om te lezen! Ja, hoe bevalt het links rijden? (of heb jij nog niet gereden, rijdt Bob alleen?) En wel heel toevallig een bekende als stewardes, met als voordeel weer dat je extra in de watten gelegd wordt. Hou ons op de hoogte! Liefs x

  • 09 Februari 2014 - 16:14

    Lisa:

    Jullie hebben het dus goed naar je zin zo te lezen! Ik verheug me alweer op je volgende avontuur!!
    Dikkekus x

  • 09 Februari 2014 - 18:53

    Rowan:

    Hey lieve Mer,
    Wat een mooi verslag. Leuk om te lezen hoe het de eerste week was samen! Geniet er maar lekker van! :)
    Liefs! x

  • 10 Februari 2014 - 00:06

    Jeanne Dieden:

    Ons Rian kan dan wel niet echt jaloers zijn:ik dus echt wel. Dit is altijd mijn droom geweest!geniet er enorm van en onthoud de spannende verhalen voor mij!!

    Liefs

  • 10 Februari 2014 - 13:02

    Rochelle:

    Oke heel leuk nou ben je lang genoeg weg geweest. Kom maar weer terug

  • 11 Februari 2014 - 00:50

    Mam:

    Wat je vriend-innige nichtje zegt zou ik eigenlijk ook wel willen zeggen..maar nee..."maak er een ontzettende rijke, en unieke ervaring van en blijf vooral lekker daar!" Ik ben niet jaloers, ik ben super trots en heb plezier voor 2 momenteel! Groetjes en heel veel liefs XXX
    p.s. fijn om je gezichtje weer gezien te hebben via skype...wat een uitvinding! Daar mag je me midden in de nacht wakker voor maken!
    Welteruste voor mij, Goedemiddag voor jullie

  • 12 Februari 2014 - 10:12

    Mercede:

    Dankjewel iedereen voor jullie lieve reacties! Het links rijden went snel, al moet ik wel zeggen dat ik pas ong 45 min gereden heb hahaha. De rustige stukjes durf ik wel aan, maar ik ken mijn gekluns. Maar ik ga nog wel meer oefenen voor Manon komt:) Ik blijf hier iig nog wel even:P Het is echt heel leuk! Al ga je sommige dingen wel missen, zoals wat luxe soms (met zn tweeen in je campertje iets doen is best lastig) en echt Hollands eten, naast jullie allemaal! Dat wordt wel erger waarschijnlijk maar alle geweldige ervaringen en indrukken maken alles goed!

    Tot snel op whatsapp,skype, fb etc:D

    Dikke kus

  • 18 Februari 2014 - 22:06

    Wil:

    Dag Mercede en Bob,

    Wel iets bewaren voor Manon! Ik ben gisteren begonnen aan een cursus tegen vliegangst.
    Nu ik alles lees is de kans steeds groter aan het worden dat ik meekom...................................................................althans in mijn dromen.

    Geniet er van!

  • 19 Februari 2014 - 00:50

    Manon's Tante Marie-Joze, Mam Van Mercede:

    Manon 30 uur vliegen is lang, maar.... je kan daarna voor ruim 4 maanden genieten van de zon, strand, zee, prachtige natuur wat al niet meer.....zoveel om op te noemen. Once in a lifetime...
    geniet je daar ook van! P.s. mogen wij voordat je vertrekt nog even bij je aankomen? liefs XXX
    Mer wij zitten vol smart te wachten op je verhalen van jullie ervaringen in week 2....tot gauw XoXoXo

  • 19 Februari 2014 - 00:50

    Manon's Tante Marie-Joze, Mam Van Mercede:

    Manon 30 uur vliegen is lang, maar.... je kan daarna voor ruim 4 maanden genieten van de zon, strand, zee, prachtige natuur wat al niet meer.....zoveel om op te noemen. Once in a lifetime...
    geniet je daar ook van! P.s. mogen wij voordat je vertrekt nog even bij je aankomen? liefs XXX
    Mer wij zitten vol smart te wachten op je verhalen van jullie ervaringen in week 2....tot gauw XoXoXo

  • 19 Februari 2014 - 22:41

    Anniek:

    Hi lieve Mer,

    Wat een geweldige avonturen ben je daar aan het beleven! Echt superleuk om te lezen! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat jullie al zoveel mooie dingen hebben gezien. Het klinkt echt zo mooi allemaal en wat een prachtige foto's!

    En wat leuk dat je Annelot tegen kwam hihi:). Heel toevallig! Hoe ging het met haar?:)

    Haha ik zie je ook al stuntelen in het campertje! Wel even wennen natuurlijk dat links rijden en dan nog in een busje ipv autootje. Maar dat komt helemaal goed! Dat weet ik zeker!

    Geniet van de mooie natuur daar en alle mooi momenten samen met Bob!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mercede

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 7376

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: